اخبار و مقالات دیجیتال مارکتینگ

اشتباهات بازاریابی دیجیتال

اشتباهات بازاریابی دیجیتال

بسیاری از افراد باتجربه در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز امکان دارد اشتباهاتی را انجام دهند که می توانید از آن ها درس بگیرید تا هیچگاه کسب و کار شما با مشکل مواجه نشود. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از اشتباهات بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم.

عدم برنامه ریزی و هدف گزاری مشخص

باید بدانید که نداشتن برنامه‌ریزی در بازاریابی دیجیتال مساوی با ناکامی و شکست حتمی شما خواهد بود. برای شروع کار باید ابتدا اهداف و داشته های خود را تعیین کنید و بررسی کنید که این اهداف کوتاه مدت هستند یا بلند مدت و اینکه باید متوجه شوید که تا چه اندازه پتانسیل برای انجام کار بازاریابی دیجیتال دارید.

میزان موفقیت‌های خود را با ایجاد یک برنامه ریزی می توانید ارزیابی کنید و برای رسیدن به آن ها ساز و کار خاصی تعیین نمایید. اگر از ابتدای کار برنامه ریزی داشته باشید بعدها در صورت تغییرات پیش بینی نشده در بازاریابی دیجیتال می توانید به راحتی برنامه و سرمایه‌گذاری روی هر بخش را تغییر دهید و آمادگی لازم برای شرایط پرنوسان بازار را داشته باشید.

فقدان آنالیز امکانات و عملکرد

باید عملکرد هر کمپین به طور پیوسته بررسی شود و میزان عملکرد آن مشخص شود. باید نخست درک درستی از امکانات و عملکرد کانال خود داشته باشیم. صرفا داشتن محتوای جذاب و یا صرفا داشتن میزان بازدید کننده از کمپین نمی تواند معیار سنجش قرار گیرد و کلیه ی نکات قوت همزمکان با هم تحلیل گردیده و به کار گرفته شوند.

نداشتن آزمون و خطا

یکی از از عوامل مهمی که سبب شکست در بازاریابی دیجیتال می شود نسنجیدن و نداشتن آزمون و خطا در کار است. در دیجیتال مارکتینگ باید با درک درستی از کسب و کار و در نظر گرفتن همه عوامل وجود داشته باشد تا موفقیت حاصل شود. باید علل موفقیت را به دقت بررسی نموده و نباید کورکورانه و شتاب زده درباره ی امتحان کردن روش ها و نتایجشان تصمیم بگیریم. باید اول از روش کار خود مطمئن شویم و سپس آن را به کار ببندیم تا به خوبی قله های موفقیت را بپیماییم.

استفاده از روش های نوین

برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید یک حالت اعتدال را بین روش فعلی و روش های نوین بازاریابی رعایت کنید. به روز بودن کلید موفقیت هر فعالیتی است. از آنجایی که روش های بازاریابی دیجیتال با سرعت بالایی رو به تغییر است بنابراین کارشناسان بازاریابی دیجیتال باید آگاهی لازم از جدیدترین استراتژی‌ها را داشته باشند و از علم لازم در حیطه ی فعالیت خود برخوردار گردند. اما لازم به ذکر است که حتی تازه‌ترین ترندها و تکنیک ها هم مستلزم بررسی اند. یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی دیجیتال استفاده از تازه ترین ترندها بدون بررسی و تحلیل است.

انتخاب نادرست مخاطبان هدف

یک اشتباه مرگبار در بازاریابی دیجیتال انتخاب مخاطبان اشتباه است. در صورت انتخاب نادرست مخاطبین هر چقدر هم که در زمینه بازاریابی دیجیتال دقیق و عالی عمل کنید به موفقیت نخواهید رسید. در حقیقت مخاطبان سرمایه های شما هستند. هر چقدرهم که سرمایه گذاری کنید و ایده ها و نوآوری های ویژه کنید ، بدون مخاطب درست به بیراهه می روید. قبل از هر اقدامی باید مخاطبان خود را تعیین نمایید تا بعد ها دچار مشکل نشوید. بعد از انتخاب درست مخاطبان باید نیاز آن‌ها را در نظر بگیرید و مطابق با خواست و سلیقه آن ها پیش بروید.

نادیده گرفتن موبایل و تاثیر آن

همه‌ی برندها در بازاریابی خود و رسیدن به موفقیت هر چه بیشتر از موبایل استفاده می کنند. در این میان هستند بازاریابانی که موبایل را نادیده می گیرند و در بستر رقابت آنلاین جایگاه خود را از دست می دهند. موبایل دریچه ای است که از طریق آن می توانید با تعداد زیادی از کاربران ارتباط و تعامل داشته باشید، نادیده گرفتن اهمیت موبایل به منزله ی نادیده گرفتن این تعداد کثیر از مخاطبان است. وقتی که ارتباطی با مخاطبان خود نداشته باشید از نیاز آن ها مطلع نمی شوید در نتیجه روند کاری خود را به سمت و سوی اشتباه برده و در آستانه شکست قرار می گیرید.

ضعیف و بی کیفیت بودن وبسایت ها

امروزه برخی از توسعه دهندگان وب با طراحی سایت های بی کیفیت و ارزان قیمت مالکان برند را گمراه نموده و باعث شکست آن ها در بازاریابی دیجیتال می شوند. از آنجایی که مردم همواره به دنبال بهترین ها هستند استراتژی‌های تبلیغاتی شما باید مرتبا به سوی کیفیت های بالاتر و خدمات راحت تر برود نه اینکه دچار افت امکانات و کیفیت شود.

اگر تصمیم دارید که یک وب سایت داشته باشید حتما کیفیت، سادگی در استفاده از امکانات، پیام‌رسانی مناسب و محتوای جذاب و مفید را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید. همواره این را در ذهن داشته باشید که ماهیت برند شما چیست و چه چیزی را می خواهید به کاربران ارائه نمایید.

در مجموع برای داشتن حضوری فعال و پررنگ در دنیای آنلاین اشتباهات خود را به حداقل برسانید، چرا که در نهایت اشتباهات جزئی در حین کار رخ می دهند و اجتناب ناپذیر هستند. حتما یک برنامه ریزی استراتژیک‌ برای بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید تا بتوانید رقبای خود را پشت سر بگذارید.

تماس با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یلدا 

دیجیتال مارکتینگ یلدا همراه همیشگی شماست تا کسب و کار خود را رونق دهید و تا رسیدن به رویاهایتان آسوده خاطر گام بردارید رسالت ما افزایش سود و ارتقای اعتبار شما است بنابراین قبل از هر اقدامی ابتدا با کارشناسان ما مشاوره رایگان کنید.

امتیازی ثبت نشده است
دیجیتال مارکتینگ یلدا

دیجیتال مارکتینگ یلدا

  •  اصفهان خیابان شیخ صدوق شمالی کوچه 44 پلاک25
  •  021-28429392
  •  031-36650296
  •  031-36650297
  •  tech@yaldacms.ir
  •  www.yaldacms.ir

درباره ما

دیجیتال مارکتینگ یلدا همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد. ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم، پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید و در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید.

با ما همراه باشید

طراحی و پیاده سازی توسط : ديجيتال مارکتينگ يلدا