اخبار و مقالات دیجیتال مارکتینگ

اصول و مفاهیم برندسازی

اصول و مفاهیم برندسازی

مفهوم کلی برندینگ و برندسازی بسیار گسترده است و درواقع ایجاد ساختار و ذهنیتی برای افراد می باشد. به طور کلی به مجموعه اقداماتی که شما انجام می دهید تا افراد محصولات و یا خدمات شما را با یک لوگوی خاص، یک شکل خاص، یک شعار خاص و ... به یاد آورند برندینگ با برند سازی گفته می شود.

 

اصول و مفاهیم برندسازی

وقتی کالا یا خدماتی به شکل برند دربیاید جایگاه و اهمیت ویژه ای در میان مردم جامعه پیدا می کند و کم کم رسانه ها ، تبلیغات و همه و همه از آن برند سخن می گویند و اعتبار آن برند هر روز بیشتر می شود و به مجموعه دانشی که بکار گرفته می شود تا یک محصول به یک برند (Brand) تبدیل شود علم برندینگ یا برند سازی گفته می‌شود. از سویی چون تعداد برند ها در سراسر دنیا رو به افزایش است ، رقابت میان شرکت ها، سازمان ها و کلیه ارائه کنندگان خدمات و محصولات تنگاتنگ است و همه برای کسب اعتبار و شهرت بیشتر برند خود تلاش می کنند، بدیهی است که هر چه یک برند در میان کاربران معتبرتر باشد با قیمت بالاتری ارائه می شود و بر این اساس سودآوری بیشتری برای مالک خود دارد.

حتما بارها و بارها از زبان افراد شنیده اید که مثلا می گویند این برند ماشین بهتر است و دیگری مناسب نیست، حقیقت امر این است که هر چه برندسازی موفق تر باشد طرفداران بیشتری را بدست می آورد و سیل مشتریان را به سمت خود سرازیر می کند در حقیقت برندسازی باعث ایجاد تمایز میان محصول شما و سایرین می گردد. برای داشتن یک برند قوی باید به شدت نوآور و خلاق باشید و با ایده های خود جامعه را تحت تاثیر قرار دهید چرا که همه به دنبال بهترین ها برای خود هستند.

دلایل برندسازی:

  1. برندسازی باعث می شود گوی سبقت را از رقبای خود بگیرید
  2. برندسازی باعث می شود نام محصول و شرکت شما تا ابد در ذهن مردم بماند
  3. برندسازی سود آوری بالایی را برای شما به ارمغان می آورد
  4. برندسازی باعث می شود تا هزینه های خیلی پایینی را برای تبلیغات متحمل شوید
  5. برندسازی اعتبار شما را چه د رداخل و چه در خارج از کشور بالا می برد و باعث جذب مشتریان دائمی می شود

اصول برندسازی:

آرم یا لوگوی منحصر به فردی را برای برند خود ایجاد کنید و آن را چه در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی، وبسایت، اپلیکیشن، رسانه  و...) و چه درفضای حقیقی (کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، بیلبوردهای تبلیغاتی و...) معرفی کنید.
ثابت قدم، یکپارچه و نامتناقض باشید. حفظ یکپارچگی مهمترین بخش از اصول برندینگ است چرا که همه موارد بالا را در بر می گیرد و رعایت آن به ساخت یک «هویت برند» قوی منجر خواهد شد. اگر از این موضوع به سادگی بگذرید تلاش هایتان برای برندسازی  با شکست مواجه خواهند شد برند باید پیام کلیدی مشخصی را القا کند و منظور و هدفتان را از ارائه آن محصول یا خدمت به دیگران برساند و یکی از اصول اساسی برند سازی این است که برندتان باید در همه جنبه های کاری شرکت شما مشهود باشد، به عنوان مثال لباس فرم پرسنل، ساختمان شرکت، بسته بندی ها و هر جزئی از کسب وکارتان باید رنگ و بوی برند شما را داشته باشد و از آن تبعیت کند. 

شعار تبلیغاتی در برند سازی

داشتن یک شعار تبلیغاتی با معنی، مختصر و ماندگار می تواند ماهیت برند شما را منعکس کند و روند برند سازی را بهبود بخشد و یک نکته بسیار مهم در برندسازی این است که باید همیشه صادق باشید و به وعده هایی که در تبلیغ برند خود می‌دهید عمل کنید. عمل نکردن به گفته هایتان باعث می شود مشتریان اعتمادشان را نسبت به شما از دست بدهند و دیگر به سراغتان نیایند. نقطه مقابل جلب اعتماد صلب آن است و چنانچه این اتفاق برای برند شما بیفتد هر فعالیتی که تا به آن زمان انجام داده اید بی فایده می شود. 
همواره ثابت قدم باشید و در مسیر برندسازی به طور یکپارچه عمل کنید. اگر فعالیت مستمر نداشته باشید دیر یا زود از دور رقابت کنار زده می شوید و همواره سعی کنید که پیام های خود را بدون ابهام به مشتریان منتقل کنید و در چشم آنان جلوه ای خاص داشته باشید. با مردم بیگانه نباشید و بکوشید تا می توانید جلب ‌توجه کنید. سماجت و پشتکار داشته باشید قرار نیست هر برندی بلافاصله بعد از به وجو آمدن ترقی کند. باید صبور باشید و مراحل برندسازی را دائما با راهکارهای متنوع دنبال کنید تا مشتریان شما را ببینند و به شما اعتماد کنند. شما هیچگاه نمی دانید که چه زمان برند شما رو به پیشرفت می‌رود و در واقع نمی توان مدت زمان مشخصی را برای شکوفایی یک برند تا زمان به اوج رسیدن آن تعیین کرد.
می توانید از تجربه شخصی کاربران استفاده کنید و با تحقیق مستمر در زمینه ارائه محصول و یا خدمات برتر اطلاعات جمع کنید. برای این کار باید از یک نظرسنجی هوشمندانه و همه جانبه استفاده کنید. باید به خوبی متوجه شوید که شرکت های ارائه دهنده کالاها و خدمات مشابه شما چه شکست هایی را به چه دلایلی تجربه کرده اند و دلایل پیشرفت و نقاط عطف آن ها چه بوده است. بدین ترتیب شما با رعایت موارد جمع آوری شده از ریسک های احتمالی می کاهید و درصد موفقیت خود را در برندسازی بالا خواهید برد.

تماس با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یلدا

دیجیتال ماکتینگ یلدا همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد و ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یلدا با داشتن شناخت کامل در این حوزه می توانند راهنمای شما باشند  تا در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید شما می توانید قبل از هر اقدامی ابتدا با کارشناسان ما مشاوره رایگان کنید.

امتیازی ثبت نشده است
دیجیتال مارکتینگ یلدا

دیجیتال مارکتینگ یلدا

  •  اصفهان خیابان شیخ صدوق شمالی کوچه 44 پلاک25
  •  021-28429392
  •  031-36681162
  •  info@yaldadigital.com
  •  www.yaldacms.ir

درباره ما

دیجیتال مارکتینگ یلدا همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد. ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم، پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید و در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید.

با ما همراه باشید

طراحی و پیاده سازی توسط : ديجيتال مارکتينگ يلدا