اخبار و مقالات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در ایران

استقبال شدید و روز افزون جوامع بشری از دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیرباعث تغییرات زیادی در زندگی روزمره شده است. کمپانی‌ها با بهره گیری از راهکارها و استراتژی های نوین و اصول دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را پیش می برند.

افراد با توجه به مشغله زیاد و عدم فرصت کافی به دنبال راه های ساده و قابل دسترس برای تهیه محصولات و خدمات مورد نیاز خودشان هستند و شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان و مخاطبان خود، فعالیت های تجاری خود را در قالب دیجیتال مارکتینگ یا به عبارتی بازاریابی اینترنتی انجام می دهند.دیجیتال مارکتینگ در ایران هم از این مقوله مستثنی نبوده و صاحبان کسب و کار در ایران نیز به تبلیغات در سطح اینترنت می پردازند. درست است که سایت های ایرانی درآمد اندکی را در مقایسه با کشورهای دیگر از تبلیغات اینترنتی کسب می کنند ولی امروزه در سایت های ایران تبلیغات اینترنتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.

دیجیتال مارکتینگ در ایران

 

دیجیتال مارکتینگ از پیدایش تا به حال 

در گذشته تبلیغات آنلاین چیزی حدود ۱ درصد از کل بودجه تبلیغات کشور را در بر میگرفت ولی اکنون اتفاقات مهمی در این زمینه افتاده و شاهد رشد چشمگیر تبلیغات اینترنتی در خاورمیانه هستیم پیش‌بینی می‌شود دیجیتال مارکتینگ ایران در سال‌های آتی، جهش بزرگی بکند و بودجه تبلیغات آنلاین کشورتا ۱۰ درصد رشد یابد. دیجیتال مارکتینگ در ایران روند خوبی را پشت سر می گذارد ولی در مسیر خود مشکلاتی را نیز دارد که در ادامه به بررسی مشکلاتی که در دیجیتال مارکتینگ ایران وجود دارد می پردازیم.

دانشگاه ها در ایران نقش بسیار کمرنگی در حوزه ی آموزش مفاهیم اینترنتی و بازاریابی آنلاین از خود نشان داده اند و این موضوع سبب شده که در ذهن مردن جایگاهی برای تبلیغات اینترنتی شکل نگیرد. از طرفی با توجه به عدم شناخت کافی و جا نیفتادن در میان مردم، مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نیز شناخت کافی در مورد مزایای بازاریابی اینترنتی و ماهیت آن ندارند. حتی در بسیاری از مواقع به تبلیغات سنتی بسنده کرده و بر بهبود روش‌های تبلیغات سنتی اهتمام می ورزند و زمانی برای بررسی شیوه های بازاریابی نوین اختصاص نمی دهند.

سرعت اینترنت مشکل دیگری است که با آن دست به گریبان هستیم. سرعت اینترنت در ایران برای ارائه خدمات و محصولات اینترنتی جایگاه منماسبی ندارد و از استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

ضرورت محتوا در دیجیتال مارکتینگ 

از سویی بی کیفیت بودن محتواها در سایت‌های ایرانی به خوبی قابل مشاهده است. اولین قدم برای دریافت تبلیغ جذب تعداد قابل قبول مخاطبان است ، ولی این امر زمانی محقق می شود که محتواهای خوب و با کیفیت استاندارد تولید شوند. اغلب محتواها در سایت های اینترنتی به صورت کپی برداری شده است در این میان تعداد محدودی از سایت ها به ترجمه متون می پردازند که متاسفانه آن ها نیز کیفیت قابل توجهی ندارند و فقط عده کمی هستند که تجربیات خودشان را منتشر می نمایند.

مشکلات بر سر راه دیجیتال مارکتینگ

یک مشکل دیگر در مسیر تبلیغات اینترنتی محدودیت‌های بانکی می باشد. عدم امکان خرید از بازار جهانی خود یک مشکل بزرگ است. بر این اساس کاربران اینترنتی برای خرید به سایت های داخلی محدود هستند و با کارت های بانکی ایرانی می توانند خرید کنند. این نشان می دهد که خرید اینترنتی در بازارهای آنلاین عملا وجود ندارد. در واقع ما مفهوم تجارت الکترونیک را در کشور خود به درستی نداریم.

اغلب مردم ایران مشتریانی برای دنیا محسوب می شوند و ایارن به طور کلی میزان کاربر اینترنتی بالایی را در میان سایر کشور ها دارد . کم شدن مخاطبان رسانه‌هایی همچون رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها باعث افزایش مخاطبان اینترنت شده و مردم به دلیل ضعف در سایر رسانه های صوتی، تصویری و چاپی به سمت اینترنت گرایش پیدا کرده اند. البته این امر باعث بهبود روند فعلی بازاریابی اینترنتی و تاثیر بیشتر شده است و ایران در آستانه پیشرفت می باشد.

رویکرد دیجیتال مارکتینگ در ایران

وجود میلیون ها کاربر اینترنتی و سرعت افزایش این تعداد نوید بخش نفوذ هر چه بیشتر بازاریابی دیجیتال در ایران است و نشانگر این مطلب است که بستر مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید اینترنتی به وجود آمده و باید بهره گیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. کسب‌وکارهای نوپا یا همان استارت آپ ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ همواره با هم رقابت می کنند و این موضوع باعث داغی بازار تجارت الکترونیک گشته است.

البته بسیاری از شرکت ها در بازاریابی  اینترنتی هنوز سردرگم هستند و نمیدانند چگونه و با چه استراتژی می توانند به فروش محصولات خود بپردازند. بازاریابی بعد از اینکه یک محصول تولید شده یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در ایران صورت می گیرد. شرکت‌ها باید قبل از تولید و ارائه هر محصول یا خدمتی ابتدا آن را مورد سنجش قرار داده و نظرات مخاطبان را جویا شوند و سپس به تولید آن بپردازند. باید همیشه راهکارهای تبلیغاتی را به دقت بررسی کنیم، زمینه سازی کنیم، هدفگذاری کنیم و ارتباط دو سویه خوبی با مشتریان برقرار کنیم. بعد از همه این ها مخاطبان ما را باور می کنند و اعتماد آن ها سرمایه ی کسب و کار ما خواهد شد.

تماس با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یلدا

دیجیتال ماکتینگ یلدا همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد و ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ یلدا با داشتن شناخت کامل در این حوزه می توانند راهنمای شما باشند  تا در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید شما می توانید قبل از هر اقدامی ابتدا با کارشناسان ما مشاوره رایگان کنید .

امتیازی ثبت نشده است
دیجیتال مارکتینگ یلدا

دیجیتال مارکتینگ یلدا

  •  اصفهان خیابان شیخ صدوق شمالی کوچه 44 پلاک25
  •  021-28429392
  •  031-36650296
  •  031-36650297
  •  tech@yaldacms.ir
  •  www.yaldacms.ir

درباره ما

دیجیتال مارکتینگ یلدا همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد. ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم، پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید و در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید.

با ما همراه باشید

طراحی و پیاده سازی توسط : ديجيتال مارکتينگ يلدا